Het geheim van contentmarketing: jij komt het te weten!

‘Content is king’. Deze uitspraak van Bill Gates werd in 1996 gepubliceerd. Bijna 20 jaar later is contentmarketing een belangrijk marketingonderdeel voor bedrijven en merken. Strategieën en plannen worden gemaakt om nieuwe klanten aan te trekken en aan de organisatie te binden. Maar hoe maak je van contentmarketing een succes?

Met snel een webtekst schrijven of een bericht op één van je socialmedia-kanalen publiceren zul je nooit veel succes hebben. Wellicht bereik je het tegenovergestelde. De ingrediënten van succesvolle contentmarketing onderzocht Bloomfire voor jou. De resultaten vertaalde ze naar handige tips en tricks en verwerkte deze in de onderstaande infographic.

Eerst plannen, dan uitvoeren

Om contentmarketing succesvol in te zetten, is het belangrijk dat je doordacht te werk gaat. De eerste en belangrijkste stap is van tevoren nadenken hoe je zaken wilt aanpakken. En dat heeft een grote groep van de marketeers door, zo blijkt uit de visual. Bijna driekwart van hen heeft een contentstrategie opgezet. Het helpt hen op de goede weg, al zijn er obstakels. Zo geeft 1 op de 2 marketeers aan moeite te hebben met het ontwikkelen van voldoende content om hun doelgroep te bereiken.

3 belangrijke ingrediënten

Maar wat maakt volgens de marketeers content effectieve content? Uit de reacties komen 3 belangrijke punten naar voren die je niet uit het oog moet verliezen. Belangrijkste is om vanuit je doelgroep te denken. Want vraag jij jezelf weleens af of je het artikel dat je hebt geschreven, of het Facebook-bericht dat je plaatste, zou lezen als je niet bij de organisatie werkt?

Wil je alle geheimen van effectieve contentmarketing weten? Scrol dan naar beneden om de infographic te bekijken. Voor een groter exemplaar klik je op de afbeelding.

secret-of-content-marketing

Laat u nu adviseren door één van onze consultants

Bron: Frankwatching